AR:The Beginning of the End.....the Rebirth of the Myth
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Excuse me, we know each other since several years on autopareri..... and excuse if I say it so directly, but your defense of the Brera overall, with long english text remind me to the "well known" taurus.... and I can understand if someone who see your big "Brera and 939 love" then says "e bastaaaaaaaaaa".sakiss ha scritto:Your sugnature is just pathetic and i feel sad to see such an attitude from someone italian in origin....if you cannot respect me just show some respect to the mother of Ferrari which is Alfa Romeo,the most historic company ever with the most interest for collectors.Enzo was the first to respect AR more than anyone and when his son Dino died he asked to go to the funeral with an Alfa 164.GNAO ha scritto:magari il nome........![]()
You are surely free to post everything........ but you take the good and the worst from it, please be more intelligent than fiat way's "you must tell only well of fiat" or "everything come from fiat is good" because, of course, there's who disagree.
Then it's very difficult, and without precision, to belive Enzo Ferrari had a 164 in 1956 when Dino died.......
And about this Alfa Ferrari marriage, I'm very tired to read these things, Alfa in Alfa, Ferrari is another thing, Ferrari loved only HIS OWN factory, using Alfa as "beginning".
So please stop with this pathetic Alfa+Ferrari feeling that, on the web, I see incoming only from you and the autopareri taurus.
If you both love so much Brera and 159, you don't have to be the "internet marketing" of this cars, buy both of them yourself
Ultima modifica di Il FUSI il sab ago 19, 2006 10:10:04, modificato 1 volta in totale.
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Traduzione di quello che ho scritto (o, meglio, quello che volevo scrivere, poi sai io parlo di solito l'italiano.....)
Scusami, noi ci conosciamo da anni su autopareri... e scusa se te lo dico cos? direttamente, ma la tua difesa della Brera sopra a tutto, con lunghi testi in lingua inglese, mi ricorda il nostro "ben conosciuto taurus"
(nota: su autopareri sia questo sia l'utente "taurus", sedicente dirigente Alfa, sono mesi che scassano con sta superiorit? della Brera e delle 939 in generale, tale che non se ne pu? proprio +.....)
e posso capire se qualcuno che vede il vostro grande "amore per Brera e 939" alla fine dice "e bastaaaaaaaaaaa"
Tu sei sicuramente libero di postare ogni cosa...... ma ti prendi il bene e il peggio da questo, per favore sii pi? intelligente del modo di fare usuale Fiat "tu devi parlare solo bene di fiat" o "ognicosa che viene da Fiat ? buona" perch?, e va bene, c'? chi non concorda.
Poi, ? molto difficile, e spreciso, credere che Enzo Ferrari avesse una 164 nel 1956 quando ? morto Dino.....
E a proposito del matrimonio Alfa - Ferrari sono veramente stufo di leggere queste cose, Alfa ? Alfa, Ferrari ? un'altra cosa, Ferrari ha amato solo LA SUA fabbrica usando l'Alfa come "inizio".
Quindi per favore piantala con questo patetico sentimento Alfa + Ferrari che, sul web, io vedo che viene solo da te e dall'autoparerista taurus.
(nota2: evidentemente convinti che Alfa di suo non sia "abbastanza", c'? sempre questo "nobilitare" l'Alfa servendosi di Ferrari, cosa che francamente a me ha rotto le *****, perch? altrettanto francamente Ferrari ha usato l'Alfa all'inizio, e poi ha fatto del suo, andando a fare i suoi interessi, e giocando anche tiri mancini al presidente Alfa dell'epoca Luraghi, indi per cui dover ANCHE vedere come Fiat dopo ha sempre messo sul piedistallo Ferrari ANCHE a scapito di produzione e investimenti Alfa Romeo mi da sui nervi e neppure poco..... se uno pensa che debba usare Ferrari e il rapporto avuto sessant'anni e oltre fa con Alfa, quando Ferrari gestiva la scuderia Alfa Corse E BASTA, per nobilitare Alfa, sarebbe meglio che si rendesse conto che non sta facendo ONORE all'Alfa, che di per se e senza Ferrari avrebbe la stessa gloria che ha avuto (che ha?))
Se entrambi voi amate cos? tanto Brera e 159 non avete da essere il "marketing via internet" di queste auto, compratevele entrambi.
Scusami, noi ci conosciamo da anni su autopareri... e scusa se te lo dico cos? direttamente, ma la tua difesa della Brera sopra a tutto, con lunghi testi in lingua inglese, mi ricorda il nostro "ben conosciuto taurus"
(nota: su autopareri sia questo sia l'utente "taurus", sedicente dirigente Alfa, sono mesi che scassano con sta superiorit? della Brera e delle 939 in generale, tale che non se ne pu? proprio +.....)
e posso capire se qualcuno che vede il vostro grande "amore per Brera e 939" alla fine dice "e bastaaaaaaaaaaa"
Tu sei sicuramente libero di postare ogni cosa...... ma ti prendi il bene e il peggio da questo, per favore sii pi? intelligente del modo di fare usuale Fiat "tu devi parlare solo bene di fiat" o "ognicosa che viene da Fiat ? buona" perch?, e va bene, c'? chi non concorda.
Poi, ? molto difficile, e spreciso, credere che Enzo Ferrari avesse una 164 nel 1956 quando ? morto Dino.....
E a proposito del matrimonio Alfa - Ferrari sono veramente stufo di leggere queste cose, Alfa ? Alfa, Ferrari ? un'altra cosa, Ferrari ha amato solo LA SUA fabbrica usando l'Alfa come "inizio".
Quindi per favore piantala con questo patetico sentimento Alfa + Ferrari che, sul web, io vedo che viene solo da te e dall'autoparerista taurus.
(nota2: evidentemente convinti che Alfa di suo non sia "abbastanza", c'? sempre questo "nobilitare" l'Alfa servendosi di Ferrari, cosa che francamente a me ha rotto le *****, perch? altrettanto francamente Ferrari ha usato l'Alfa all'inizio, e poi ha fatto del suo, andando a fare i suoi interessi, e giocando anche tiri mancini al presidente Alfa dell'epoca Luraghi, indi per cui dover ANCHE vedere come Fiat dopo ha sempre messo sul piedistallo Ferrari ANCHE a scapito di produzione e investimenti Alfa Romeo mi da sui nervi e neppure poco..... se uno pensa che debba usare Ferrari e il rapporto avuto sessant'anni e oltre fa con Alfa, quando Ferrari gestiva la scuderia Alfa Corse E BASTA, per nobilitare Alfa, sarebbe meglio che si rendesse conto che non sta facendo ONORE all'Alfa, che di per se e senza Ferrari avrebbe la stessa gloria che ha avuto (che ha?))
Se entrambi voi amate cos? tanto Brera e 159 non avete da essere il "marketing via internet" di queste auto, compratevele entrambi.
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I did not say that he owned an 164...i said that he asked to go to his son funeral with an Alfa Romeo (164) sth that shows how much he respected his mother (Alfa Romeo).Il FUSI ha scritto: Then it's very difficult, and without precision, to belive Enzo Ferrari had a 164 in 1956 when Dino died.......
Alfa is not just Alfa but also the most historic company in the world with the greatest racing history and if you've ever been in any CONCORSO D?ELEGANZA you can see how much collectors respect Alfa Romeo more than every other brand....cause you cannot sell or buy history.Ferrari is the only company after the W.war that is important for collectors but it can never reach the Heritage not only of it's mother Alfa Romeo but even that of Maserati.Ferrari without AR's fame or the know-how from Fiat it would be nothing.Current Ferrari Gt models continue the architecture of translaxe rwd Alfa Romeo's.Il FUSI ha scritto: Alfa in Alfa, Ferrari is another thing

DJTaurus aka sakiss
There was no Alfa 164 when Dino Ferrari died. Respect for his mother my ass. Of course, being so thick, you managed to completely miss the point. But then, you're a Taurus fanboy. Your repeated posting of the same nonsensical twatty babblings ? copied and pasted from elsewhere ? all over the interweb is making everyone sick. You like the 939 family so much? Go ahead, buy one of them Vauxhalfas. But don't try to prove they are some sort of Alfa masterpieces. Anybody in their right mind would understand it's just not true.

Oh santo cielo, mac, mi fai morire..........MacGeek ha scritto: buy one of them Vauxhalfas.

Per il resto, quoto. Poi cmq una translation per gli amici che non parlano inglese....... perch? bene o male questo ? un sito ITALIANO dove si parla, per cortesia, ITALIANO.
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oltre che a questo la mia alfa 33 ? italiana e nn capisce quallo che c'? scrittoIl FUSI ha scritto:Oh santo cielo, mac, mi fai morire..........MacGeek ha scritto: buy one of them Vauxhalfas.![]()
Per il resto, quoto. Poi cmq una translation per gli amici che non parlano inglese....... perch? bene o male questo ? un sito ITALIANO dove si parla, per cortesia, ITALIANO.




dipende chi guida 

Vauxhalfas?I don't understand what you mean....can you explain to us your point?.159 like it or not is is a real alfa...probably more real alfa than the rwd 75 and ofcource more than the mediocore 156 based in Tipo's platform and fitted with Fiat based engines.It is the best car in it's segment an excellent car the new executive compact benchmark and that's something we had to see in alfa since alfetta.159 is a masterpiece and all the press admited that.....MacGeek ha scritto: Go ahead, buy one of them Vauxhalfas. But don't try to prove they are some sort of Alfa masterpieces.
Alfa Romeo 159 offers better handling than anything in it's segment but offers also more comfort than a bmw,audi,jag or mb..sounds strange but is a reality...159 with a suspension with major excursion and also a bit softer than a 3 series roll less(1,2 degrees with standard suspension)... Alfa handles better and has even better traction as fwd than 3 series that is rwd...so is pointless..plus alfa 159 has an all new floorpan(and not the last generation modificated see 3 series) and an uncompromised awd..far more sofisticated than bmw x-drive.
Fwd 159 with a worst power to weight ratio won bmw 3 in every single handling or energy safety test...and not only in the corner stability test the known to the americans as skidpad...a standard test for american magazines for handling bmw came 11th...11th in 11 cars you understand worst than an avensis or a 407...and even in slalom was 159 that won the test...even in lane change in wet the most critical test for everybody in automotive for stability where in theory a rwd car would have it's best even there and with a worst power to weight ratio 159 also won....Alfa 159 is a car way ahead of 3 series in the way it handles in it's fwd version...in awd version with the sofisticated three differential with third generation torsen central differential is in a class of it's one...what is sofisticated in bmw 3 tell me what..that has more roll and is slower.
Jeremy Clarkson
The handling is also sweet and yet the ride isn't even slightly uncomfortable.Which means that the 159 drives and feels like no other car in its class.
Some comments from German mastertest where 159 demolished German competition.
Suspension
Front and rear suspension is constructed from aluminium.As a result we have rapid response,low lifted weight and great torsional rididity.It has excellent fine tuning and the rear multilink suspension has been designed in order to occupy less space?.as a result electronic systems such as asr/msr/vdc are useless.
Lane change in wet
Theoreticaly rwd cars have an advantage (traction) but again the first place goes to 159.
Βmw 320d
The new series 3 is the best ever?but the responsible for the developmet of the car must start pondering cause Bmw couldn?t win 159 in every single dynamic test.
Stability test in turn?.159 1st.....3 11th....a4 6th...C 7th
Wet Lane Change....159 1st....3 3rd........a4 9η.......C....10th
Lane Change........159 1st.....3 3rd......A4 9th........C 2nd....
Slalom.........159 1st........3 3rd........A4 9th.......C 7th......
Reindeer test...159 1st..........3 2nd........A4 11th........C 3rd...
407
In active safety it was not so stable but with the help of ESP it could control better the cargo transfer.This is a typical example of the different philosophy between sportive 159 and 407 family sedan.
The article also says for 159...a class of its own.
-It is the first car to be fitted with knee-airbag
-It has the stiffer frame,cause the bodyshell uses both high-strength, dual-phase steels and multi-thickness metals welded partly using laser technology.
-It is by far the most beautiful sedan in d seg.
-It gives emotions in the driver that cannot be found in the other cars of the d seg.The most fun to drive.
-Frame?s immediacy,steering wheels/suspension accurancy (COLPO DI GENIO) and the general setup is sth untouched from the rest d seg.
159 handles far better from 3 series....alfa 159 with a worst power to weight ratio wins all and five the handling and energy safety tests....3 series was the last of 11 cars in skidpad.....as for the roll...alfa 159 with standard suspension rolls exactly 1,2 degrees less than 3 series and that is a fact and not an impression...is measured!The handling benchmark is the 159 has better handling better and faster steer with same turning circle.....the miraculous is that combines confort to handling...is really impressive how a car with worst power to weight ratio handles better..but has to do with the suspension scheme and the chassis...
The FWD 159 had better tranction/road holding/grip/more fun to drive than the RWD E90 in both German & French master tests despite weight more than 118kg.Imagine what 159 3.2 Q4 could do when it has been developed from the same testers with Quattroporte and has simiral street behaviour.
Master Test video
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/m.coiro/index.html
159 1.9(1858cm3) vs 318i 2.0(1995cm3)
159 2.2(2198cm3) vs 320i 2.0(1995cm3)
Lets see a track comparison(also the mag marks that 159 had distressed clutch so with a fresh one could achieve better performances...)
model/0-100/0-1000m/120-140(4th)/120-140(5th)
159 1.9JTS 1.20''1/10''5/31''8/6''2/8''9
159 2.2JTS 1'18''75/9''2/30''3/5''2/6''8
Α4 1.8T Quattro 1'19''4/9''3/30''5/5''2/7''5
ΒΜW 320i 1'19''3/10''1/31''4/6''4/7''9
159 1.9JTS won and the danish comparative of Bil Magasinet despite the real opponent is 2.2jts
Rivals- BMW 320i, Volvo S60 2,4 & Audi A4 1.8Turbo
159 won also and the French Master test of l'autojournal'...More fun to drive than rwd 320...
(BMW 320d,Audi A4 2.0TDI,Jaguar X type D,Peugeot 407 & Renault Laguna)
http://www.mitoalfaromeo.com/Public/...4_Mail0002.JPG
http://www.mitoalfaromeo.com/Public/...22926_Mail.JPG
If 159 is not a a true masterpiece the best car in d seg. then what it is...or maybe what do you want more to admit that 159 has a place in AR's Hall of Fame?
Anybody?......if you disagree with sth try to make any quote of anything written in page 1.MacGeek ha scritto:
Anybody in their right mind would understand it's just not true
Here is a great article from Quattroruote....Brera...a true Masterpiece!
Impressions of Quattroruote (January) for Brera 2.2 JTS "Sky Window" in the track of Varano.....thank god they are some Journalists that appreciate the general behaviour of a car and not impressed just from performances.
.................................................. .................................................. ..
What we want to show is not simply the tour of the circuit for the achievement of the absolute time. This time the driver should be concentrated in the behavior of the car in the limit so to understand turn by turn,how electronics and the frame influences the reactions of Brera.A type of technical lecture in the dynamic behavior where they come in the surface various desing secrets that influences the particular senses in the driving that are transported to the driver.A result that has never been achieved from a Fwd car which is in general less pleasant to drive compared to a rwd.The first interesting observation comes already in the first turn.After a big piece of acceleration and one decisive braking,Brera enters the turn with big precision and speed.Here,the big role plays the front suspension of type high quadrilateral which gives a more precise and direct control in the wheels.The perfect characteristics of Brera's stability have allowed the use of a very pleasant and fast wheel.The response is very direct that can actually bring in crisis the rear axle of any car which is not so stable as Brera.Up to now only BMW could achieve a so much small corner of turn of wheel (13 degrees) for each corner of turn of wheels however with variable relation & depending on the speed.Brera maintains its precision with no understeer effects.In this,helps the combined operation of two different technical solutions.First it is the increased reinstatement from the suspension of camber angle and the other is the big traverse stability of wheels with the use of wheels bearing of third generation.The result is that Brera does almost never leave her ''feet'' from the ground and so the tyre can give the biggest possible handling.Also, if you give acceleration,is still achieved the transport of more force in the street and you come out from the turn with higher speed.From the moment where the car takes the desirable orbit you can immersion your right foot in the floor and pass comfortably the S of the circuit.In this they even contribute the excellent weight distribuion of the car,obvious in the abrupt change of orbit that is required in the second, more closed, S of the track.Brera is presented flexible and direct,offering a perfect stability of independent intervention of electronic that we had voluntary deactivated so that we mainly judge the quality of frame.Generally flexibility and stability do not go usually together.However Alfa Romeo accomplished to wed these two significances.We complete the tour of the track making an observation which elects finally the perfect impressions that left to us.The facility of control and the most excellent reactions of Brera in the limit are not influenced by no means by electronics(same comment was made by Top Gear-I've never driven a car that less needed its ESP system).....The intervention of electronics in this car are useful only in order to correct seriously driver mistakes and NOT in order to correct desing errors with regard to the frame!
Some general comments in the end of trial...
-"IN THE STREET: It touches upon the perfection with regard to the pleasure in the control.Fast entry in the turns and very well balanced. It is fast and sure even without the electronics on.
-STEERING WHEEL: Direct, fast and progressive, it helps in the sport control. It reacts also very well in slow locomotions. Not very heavy in maneuver,neather too sensitive(light) in fast,it does not transport vibrations from the street.

DJTaurus aka sakiss
I did not say that he owned an 164...i said that he asked to go to his son funeral with an Alfa Romeo (164) sth that shows how much he respected his mother (Alfa Romeo).sakiss ha scritto:
It's the same. Dino died in 1956.
Alfa 164 was launched in the 2nd part of 1987...... something as 31 years later.............
P.S.: Enzo used until the end of his days a RED 164 T.Spark.......
Everything you says can be a "discover" for you...... not for me.sakiss ha scritto:Alfa is not just Alfa but also the most historic company in the world with the greatest racing history and if you've ever been in any CONCORSO D?ELEGANZA you can see how much collectors respect Alfa Romeo more than every other brand....cause you cannot sell or buy history.Ferrari is the only company after the W.war that is important for collectors but it can never reach the Heritage not only of it's mother Alfa Romeo but even that of Maserati.Ferrari without AR's fame or the know-how from Fiat it would be nothing.Current Ferrari Gt models continue the architecture of translaxe rwd Alfa Romeo's.
I thought "WHY" something happens or happened.......
And surely I know Ferrari is Ferrari due to Mr. Enzo Ferrari.
If Enzo had to manage Fiat race cars should be quite the same...... Ferrari than started to produce alone....... so the "pedigree Alfa" hasn't so much "weight".
You and you dear friend Taurus have to think about "WHY" Alfa was and is so beloved and appreciated..... and also you have to end thinking Alfa can be the '30s Alfa or to produce high level cars (and entry level cars from 25k euro) to become a "premium" brand.
The commercial Alfa is the Giulietta, Giulia, Alfasud Alfa.
This is the modern Alfa, you still think to Alfa as the "mother" of Ferrari....... perhaps Alfa is better if "Ferrari's mother?"
No, I hate Ferrari as Alfista, and I hate it overall because had, in Fiat system, the importance that surely should have Alfa with better results for the brand and for all us users.
TRADUZIONE:
lui dice:
non ho detto che era proprietario di una 164 ma che aveva chiesto di andare al funerale di suo figlio con un'Alfa Romeo (164), qualcosa che mostra quanto rispetto aveva per sua madre (Alfa Romeo).
Io rispondo:
E' la stessa cosa. Dino mor? nel 1956. L'Alfa 164 ? stata lanciata nella seconda parte del 1987... qualcosa come 31 anni dopo.
P.S.: Enzo ha usato una 164 T. Spark rossa fino alla fine dei suoi giorni....
E aggiungo anche un'altra cosa che in inglese non c'? scritto: non vorrei che Enzo semmai avesse detto che LUI al suo ultimo viaggio voleva andarci in Alfa Romeo........ come se la MADRE (Alfa) portasse il FIGLIO (lui) al suo ultimo viaggio.
Andando avanti......... lui dice:
L'Alfa non ? solo l'Alfa, ma anche la + storica compagnia nel mondo con la pi? grande storia di corse, e se tu sei andato a qualsiasi concorso d'eleganza puoi vedere quanti collezionisti rispettano l'Alfa pi? di ogni altro marchio..... la causa ? che non puoi vendere o comprare la storia.
Ferrari ? la sola compagnia dopo la guerra mondiale (deduco intenda la seconda) che sia importante per i collezionisti ma non potr? mai raggiungere l'"heritage" non solo di sua madre Alfa Romeo ma neppure della Maserati. La Ferrari senza la fama Alfa Romeo o il know-how della Fiat non sarebbe nulla. Le attuali Ferrari modello gt continuano con l'architettura transaxle delle trazioni posteriori Alfa Romeo.
Io rispondo (poi vi metto delle note che non sto manco a perdere il tempo per scriverle in inglese):
Ogni cosa che dici potr? essere una "scoperta" per te....... non per me.
I so perch? qualcosa succede ? successo.
E sicuramente so che Ferrari ? Ferrari a causa di Mr. Enzo Ferrari.
Se Enzo avesse gestito le corse Fiat sarebbe stata la stessa cosa...... Ferrari ha poi iniziato a produrre da solo....... e cos? il "pedigree" Alfa non ? che abbia sto gran peso.
Tu e il tuo amico Taurus avete da pensare "PERCHE'" l'Alfa fu cos? amata ed apprezzata.... e avete anche da smetterla di pensare che l'Alfa possa essere l'Alfa degli anni '30 o produrre auto di alt livello (e auto entry level da 25k euro in su) per diventare un "brand premium".
L'Alfa commerciale ? la Giulietta, la Giulia, l'Alfasud e via discorrendo.
Questa ? l'Alfa moderna, tu pensi ancora all'Alfa alla madre di Ferrari...... forse Alfa ? migliore se ? la madre di Ferrari?
No, io odio la Ferrari come Alfista, e la odio soprattutto perch? ha avuto, nel sistema Fiat, l'importanza che sicuramente avrebbe dovuto avere Alfa con migliori risultati per il marchio e per tutti noi utenti.
Ed aggiungo delle note: ? chiaro che nell'ambiente collezionistico, agli albori, c'? stato chi ha iniziato con vetture "lontane" (diciamo dai '20 ai '40) perch? erano in effetti vecchie quelle auto.
E' chiaro che molti avevano conoscenza del pionerismo dell'epoca.... e apprezzavano e capivano quei modelli realizzati comunque quando OGNI auto, anche una Fiat, era una vettura CAPOLAVORO e artigianale.
Successivamente il collezionismo si ? quindi cristallizzato su certi modelli..... ? chiaro che all'epoca, ad esempio, della nascita del RIAR nel 1962 una RL era una storica, una Giulia era come una 147 d'oggi... ma chi si penserebbe mai di "collezionarla"?
Per? si ? assistito, come spesso accade nel collezionismo, al fatto che poi questi si sono avviluppati appunto su questi argomenti, ovvero sul PEZZO DA COLLEZIONE specifico e non sul perch?, per come, e sulla Casa specificatamente. Va da se che per me ? collezionista e Alfista uno che si colleziona LE Alfa, non certo chi, come invece incarnato da questi figuri, ha una 1750 GS e una Bugatti Atlantic e poi ti caga di striscio una Giulietta Ti apprezzando, forse e comunque poco, una Giulietta solo se ? Sprint Veloce.....
Per me ? collezionista chi si prende dalla Darracq all'ultima delle 147, semmai...... se ne avesse possibilit?. Il mondo cambia, e ovviamente oggi nel 2006 si colleziona, e si apprezza, il vintage che c'? stato nel corso degli anni, e questa azienda nel corso degli anni si ? modificata, si ? evoluta, ? divenuta commerciale......... altrimenti saremmo a parlare dell'Alfa come della Diatto, dell'Itala, della Spa..... tutta roba oramai MORTA e SEPOLTA.
E sulla faccenda di Ferrari abbiate pazienza ma ne ho i coglioni pieni di tutto sto dualismo. Ferrari ? stato uno che ha gestito l'Alfa Corse. Facciamo finta che oggi si chiami N-technology. Poi ha fatto del suo, con una personalit? tutta sua. E' come dire che domani N-Technology si mette a produrre in proprio. E' chiaro che storicamente questo nome sarebbe sempre legato all'Alfa Romeo che ? passata nella sua esperienza, ma di sicuro se N-tech si mettesse a fare carretti a pedali, in legno, si potrebbe cianciare di "Alfa agli albori" quanto si vuole, ma tutto avrebbe tranne che fama e successo.
Ferrari ha fatto DI SUO per anni........ poi ? arrivata Fiat, si sa che Agnelli amava le Ferrari..... forse perch? rappresentavano un prodotto fatto con un criterio a loro SCONOSCIUTO e che in Alfa invece c'era eccome....... e ci han investito, fatto, brigato, anche quando questo marchio non vinceva....
Per Alfa il riguardo ? stato minore, perch? invece di pensare ad Alfa, correttamente, come un marchio che offriva in modo commerciale (e FU LA SUA FORTUNA; quello che GUARDACASO oggi manca) una filosofia + vicina a un Ferrari che quella di un Valletta (forse forse solo con l'alfasud, e sicuramente MOLTO meglio che come veniva fatto in Fiat) l'han voluta vedere come "una fabbrica commerciale, come Fiat, inutilmente complicata".
E quindi Alfa si ? dovuta sorbire le tipo traveste come la 155, Ferrari invece ha COPIATO il sistema (come dice lui) che Alfa aveva.
Solo che con quel sistema Alfa ci faceva le berline anche 1300, Ferrari ci fa le "supersportive".
S? ? vero, Alfa era meglio di Ferrari.
Ma sicuramente perch? Alfa Romeo era gestita da gente che era anche MEGLIO e + furba di Ferrari.
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Inizio a pensare che sia Taurus sotto mentite spoglie ahahahahaha
Comunque
There's something to explain??????'
What, what what? 159 MORE REAL ALFA than the 75? And more of the "mediocre" (so you own a less than mediocre coup?, considering the GT is 147 based!) 156? The successfull and so beloved, until 1 year ago, 156? But please....... eh?!?!? The best car in segment, and benchmark and the other blablablabla by Taurus factory? Something we had to see since alfetta??????????? 159 a masterpiece, yes, the press admitted....... but what about the ITALIAN press that everything did but NON admitted 159 is a masterpiece? And what about sellings?
The other stuffs......... I know and know and know, I read read read the same things........
Vi traduco in italiano solo la risposta al pezzo citato, cos? capite cose diceva lui........ il resto sono papponi che francamente ho letto in tutti questi mesi e che l'unica cosa che mi fan pensare ? alla becera opera di "CONVINCIMENTO A POSTERIORI" che in Fiat hanno..... ma facessero dei prodotti che CONVINCONO di PER SE'!
Io dico:
Le conosci le Vauxhall? The Opel inglesi? la Vauhxall Cartlon come la versione inglese della Opel Omega?
C'? qualcosa da spiegare?
Cosa, cosa cosa? La 159 ? PIU' VERA ALFA della 75? E pi? Alfa della mediocre (e cos? tu possiedi una meno che mediocre coup? considerando che la GT ? sulla base della 147!) 156? La 156, cos? di successo ed amata fino a un anno fa? Ma per piacere, .....eh!?!?!?! La miglior auto del segmento, il benchmark e gli altri blablabla della fabbrica Taurus? Qualcosa che AVEVAMO DA VEDERE fin dai tempi dell'Alfetta????? La 159 ? un masterpiece, si, la stampa ha ammesso.... ma cosa mi dici a proposito della stampa italiana che ogni cosa ha fatto ma NON ha ammesso che la 159 ? un masterpiece? E cosa a proposito delle vendite?
Le altre robe........ le conosco e le ri-conosco, e le ho lette, lette lette le stesse cose......
Comunque
Do you know Vauxhall? Tjhe UK Opel? Vauxhall Carlton as the UK Opel Omega?sakiss ha scritto:[Vauxhalfas?I don't understand what you mean....can you explain to us your point?.159 like it or not is is a real alfa...probably more real alfa than the rwd 75 and ofcource more than the mediocore 156 based in Tipo's platform and fitted with Fiat based engines.It is the best car in it's segment an excellent car the new executive compact benchmark and that's something we had to see in alfa since alfetta.159 is a masterpiece and all the press admited that.....
There's something to explain??????'
What, what what? 159 MORE REAL ALFA than the 75? And more of the "mediocre" (so you own a less than mediocre coup?, considering the GT is 147 based!) 156? The successfull and so beloved, until 1 year ago, 156? But please....... eh?!?!? The best car in segment, and benchmark and the other blablablabla by Taurus factory? Something we had to see since alfetta??????????? 159 a masterpiece, yes, the press admitted....... but what about the ITALIAN press that everything did but NON admitted 159 is a masterpiece? And what about sellings?
The other stuffs......... I know and know and know, I read read read the same things........
Vi traduco in italiano solo la risposta al pezzo citato, cos? capite cose diceva lui........ il resto sono papponi che francamente ho letto in tutti questi mesi e che l'unica cosa che mi fan pensare ? alla becera opera di "CONVINCIMENTO A POSTERIORI" che in Fiat hanno..... ma facessero dei prodotti che CONVINCONO di PER SE'!
Io dico:
Le conosci le Vauxhall? The Opel inglesi? la Vauhxall Cartlon come la versione inglese della Opel Omega?
C'? qualcosa da spiegare?
Cosa, cosa cosa? La 159 ? PIU' VERA ALFA della 75? E pi? Alfa della mediocre (e cos? tu possiedi una meno che mediocre coup? considerando che la GT ? sulla base della 147!) 156? La 156, cos? di successo ed amata fino a un anno fa? Ma per piacere, .....eh!?!?!?! La miglior auto del segmento, il benchmark e gli altri blablabla della fabbrica Taurus? Qualcosa che AVEVAMO DA VEDERE fin dai tempi dell'Alfetta????? La 159 ? un masterpiece, si, la stampa ha ammesso.... ma cosa mi dici a proposito della stampa italiana che ogni cosa ha fatto ma NON ha ammesso che la 159 ? un masterpiece? E cosa a proposito delle vendite?
Le altre robe........ le conosco e le ri-conosco, e le ho lette, lette lette le stesse cose......
'80 Alfasud 1.2
'82 Alfetta 2.0
'05 new 147 JTD Distinctive 3pt. 115cv - 06/2005 - 47500 km

C.T. ed uno dei fondatori di A.R.O.C. alfissima
'82 Alfetta 2.0
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C.T. ed uno dei fondatori di A.R.O.C. alfissima
Ho letto il post di nostro amico sakiss , e posso dire che concordo con la maggior parte di quello che ha scritto ....................... Il post ? veramente un po' troppo lungo per un forum . Cmq a quelli a cui non piace non lo devono leggere .................. oppure esprimono loro disacordo in un modo educato , e non effendendo la persona !!!!
Se ce l'hai con qualcuno in particolari fai i nomi o mandi un pm. Perch? se permetti ? la mia intelligenza a essere offesa da MESI di post che leggo a tal maniera.......Scighera ha scritto:Ho letto il post di nostro amico sakiss , e posso dire che concordo con la maggior parte di quello che ha scritto ....................... Il post ? veramente un po' troppo lungo per un forum . Cmq a quelli a cui non piace non lo devono leggere .................. oppure esprimono loro disacordo in un modo educato , e non effendendo la persona !!!!
'80 Alfasud 1.2
'82 Alfetta 2.0
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'82 Alfetta 2.0
'05 new 147 JTD Distinctive 3pt. 115cv - 06/2005 - 47500 km

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sicuramente ci sono cose che si possono condividere, come la qualit? del prodotto 159 in se.
ma sparare na ca..ata tipo: la 159 ? pi? alfa di una 75!
non so eh...
poi, ognungo la vede come vuole, la 159 per me ? un buon prodotto, anche all'altezza della concorrenza, ma PER ME preferisco ancora la 156, perch?, tra l'altro, pi? sportiva.
ma sinceramente lo trovo scioccante che qualcuno possa sparare merda su una 75 per esempio!
ma sparare na ca..ata tipo: la 159 ? pi? alfa di una 75!

poi, ognungo la vede come vuole, la 159 per me ? un buon prodotto, anche all'altezza della concorrenza, ma PER ME preferisco ancora la 156, perch?, tra l'altro, pi? sportiva.
ma sinceramente lo trovo scioccante che qualcuno possa sparare merda su una 75 per esempio!